زندگی با قرآن، زندگی با خداست

قرآن بار اول در غار حرا به پیامبر وحی شده است.  قرآن کتاب آسمانی مسلمانان است که سرشار از اعجاز و نکاتی است که برای همه جنبه های زندگی انسان مفید است. قرآن رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می کند و انسان را از تاریکی های جهل و نادانی رهایی می بخشد.  قرآن بهترین فتح کننده قله بلند عزت است. امام صادق می فرماید: قرآن پیمان خداوند با خلقش می باشد. پس سزاوار است که هر فرد مسلمان به عهد و پیمان خویش نگاه کند و همه روزه پنجاه آیه از قرآن را بخواند.

برای رسیدن به نقطه ای مطلوب، انسان به برنامه ای کامل و منظم و درست نیازمند است که خداوند قرآن را به عنوان برنامه ای که کلیات نیازمندی ها را ذکر فرموده ؛ برای رساندن انسان به نقطه ی مطلوب توسط پیامبر نازل کرده است . قرآن کریم کامل ترین کتاب هدایت و عالی ترین دستور برای رسیدن به خداست .

خداوند قرآن کریم را برای شفای هرچیزی که در دل ها و افکار است معرفی و نازل کرده است .

دلهره ها و اضطراب و دغدغه ها ، مهم ترین مشکل بشر است و تنها وسیله ی آرام بخش یاد خداست و قرآن بهترین یادآور الهی است . اگر انسان به امید نیاز دارد ، سراسر وجود قرآن امید است .

خواندن قرآن

یکی از با ارزش ترین عبادت ها خواندن قرآن است . قرائت قرآن و ذکر خدا در همه اوقات خوب است ولی در این اوقات و زمان سفارش شده است : صبح ها بعد از نماز صبح، هنگام غروب، شب هنگام قبل خواب، نیمه های شب و سحرگاهان.

تاثیر خواندن قرآن

زیاد شدن ایمان، رفع عذاب، برکت زیاد، دفع بلا، درخشندگی و نورافشانی خانه، تواضع و به خاک افتادن، گریه از خوف خدا، محفوظ بودن از شر دشمنان ، نزدیک بودن دعا به اجابت ، خیر بسیار

ویژگی های قرآن

قرآن روح و زندگی است . روحی است که به دلهای مومنان نفوذ کرده و به زندگی آدمیان رنگ و بوی تازه ای می دهد .

قرآن اصلی ترین منبع دینی و سرچشمه معارف ، اعتقاد اخلاقی و عملی اسلامی.

قرآن در طول زمان هیچ تغییر و دگرگونی نداشته است .

قرآن هیچ وقت فرسوده و کهنه نمی شود و همیشه زنده و با طراوت است .

قرآن نوری است که زندگی مسلمانان را روشن می کند .

مطالعه قرآن آنلاین

بعضی از اوقات، افرادی نمی توانند به کتاب قرآن دسترسی داشته باشند در همان زمان  می توانند با در دست داشتن یک گوشی و دسترسی به اینترنت به سایت تاریخ ما مراجعه کنند وبه صورت آنلاین و به راحتی قرآن قرائت کنند .

در قرآن آنلاین می‌توانید هر سوره از مطالعه آنلاین قرآن را که می خواهید انتخاب کنید و همه ی سوره ها به صورت ترجمه شده برای شما کاربران عزیز مهیا شده است .

دیدگاه خود را بگذارید