با ارز دیجیتال Shinba Inu و ویژگی‎‌های آن بیشتر آشنا شوید

شیبا اینو (Shiba Inu) یا قاتل دوج، رمز ارزی ساخته شده بر بستر شبکه اتریوم است. این میم کوین در آگوست 2020 (مرداد و شهریور 1399) توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس به اسم ریوشی (Ryoshi) ساخته شد. هویت خالق ارز دیجیتال شیبا اینو درست به اندازه هویت خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتوSatoshi) (Nakamoto، برای کاربران دنیای رمز ارزها مرموز و ناشناخته است.

همانطور که از نام توکن SHIB برمی‌آید، نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو الهام‌بخش آن بوده است. پس از رشد شدید قیمت دوج کوین و موفقیت بی‌سابقه آن، بسیاری از توسعه‌دهندگان انگیزه پیدا کردند تا میم کوین خودشان را طراحی کنند. این فرآیند به ساخت تعداد زیادی توکن الهام گرفته از یک سگ ختم شد که محبوب‌ترین آن‌ها پس از دوج کوین، رمز ارز شیبا اینو است.

میم کوین چیست؟

در دنیای رمز ارزها، به تمام توکن‌هایی که با الهام از میم‌های اینترنتی ساخته شده‌اند، میم کوین می‌گویند. بیشتر میم کوین‌ها با کاربرد بسیار محدود ساخته می‌شوند و در مقایسه با رمز ارز‌های جریان اصلی همچون بیت کوین و اتریوم، عمر کوتاهی دارند، در نتیجه بسیاری از میم کوین‌ها را نمی‌توان در صرافی‌های معاملاتی خرید و فروش کرد. همچنین به خاطر عرضه کل بسیار زیاد آن‌ها، قیمت اکثر میم کوین‌ها پایین است. حتی محبوب‌ترین توکن‌های این حوزه همچون شیبا اینو و دوج کوین قیمتی در حد چند صدم یا هزارم سنت دارند، اما با تبلیغات گسترده اشخاصی همچون ایلان ماسک این میم کوین‌ها) و از همه بیشتر، Dogecoin ( رشد شدیدی داشته‌اند. به عنوان مثال توکن شیبا اینو در اکتبر 2021 (مهر و آبان 1400) در عرض یک ماه حدود 1150 درصد سود به هولدرهای خود داد، در صورتی که با خرید بیت کوین در همان بازه زمانی تنها 51 درصد سود به کاربران می‌رسید. بیت کوین برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال محبوب بازار، که متعلق به یک شبکه بلاک چینی کاربردی هستند، محدود به شبکه‌ای برای انتقال پول است، اما همچنان بالای 40 درصد سهم بازار (مارکت کپ) را در مشت خود دارد.

شیبا اینو ارزش خرید دارد؟

ریوشی همیشه ادعا کرده که می‌خواهد شیبا اینو را گسترش بدهد و نقاب میم کوین بودن را از چهره آن بردارد. تلاش‌های وی در این زمینه به اندازه‌ای بوده است که تا امروز، شیبا اینو یک صرافی غیر متمرکز مخصوص به خودش به نام ShibaSwap، دو توکن دیگر به نام‌های LEASH و BONE و تعداد 9996 ان اف تی Shiboshi در شبکه اتریوم دارد و به تازگی حتی در حال توسعه و راه اندازی متاورس مخصوص خود است. با راه اندازی Shib the Metaverse، جهان شیبا اینو عملا به طور مستقل و کامل شکل می‌گیرد و تمام توکن‌ها و NFTهای آن استفاده خاص خود را خواهند داشت. بنابراین اگر در خرید شیبا اینو شک دارید، احتمالا می‌توانید با در نظر گرفتن تمام این نکات و پیش بینی آینده آن، تصمیم مناسبی بگیرید. این رمز ارز طی مدت زمانی کوتاه، رشد شدیدی را تجربه کرد. سازنده ارز دیجیتال Shiba Inu ادعا می‌کند قابلیت‌های بهتری در مقایسه با دوج کوین ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران روی این وعده حساب کرده‌اند، چرا که شاهد رشد شدید قیمت خرید و فروش شیبا اینو طی ماه‌های اخیر بوده‌ایم.

توکن LEASH دومین رمز ارزی بود که ریوشی ساخت. قرار بود لیش در ابتدا یک توکن با موجودی منعطف باشد و بر اساس قیمت دوج کوین عرضه کل آن تغییر کند، اما مدتی بعد توسعه‌دهندگان SHIB تصمیم گرفتند لیش را بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی کنند. این روزها دارندگان توکن لیش می‌توانند آن را در استخرهای نقدینگی وثیقه بگذارند و جایزه بگیرند.

رمز ارز BONE توکن حاکمیتی دنیای شیبا اینو است و عرضه کل 250,000,000 عددی دارد. در آینده اعضای  ShibArmy (اسمی که جامعه کاربران شیبا اینو روی خود گذاشته‌اند) می‌توانند برای رای دادن به پروپوزال‌های سازمان مستقل غیر متمرکز داگی (Doggy Dao)، از توکن BONE استفاده کنند.

از کجا شیبا اینو بخرم؟

به لطف محبوبیت بی‌اندازه رمز ارز شیبا اینو، در اکثر صرافی‌های بزرگ دنیا می‌توان آن را خرید و فروش کرد. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به بایننس، کوین‌بیس، گیت.آی‌او و بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکز اشاره کرد. اما بزرگ‌ترین مشکل صرافی‌های خارجی لزوم به استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی برای استفاده از آن‌هاست، چرا که کاربران ایرانی را ترحیم کرده‌اند. همچنین استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز ممکن است برای کاربران تازه‌وارد یا حتی حرفه‌ای بازار کریپتوکارنسی تا حدودی سخت و استرس‌زا باشد. در این شرایط، بهترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و حتی شیبا اینو، استفاده از صرافی‌های معتبر ایرانی همچون صرافی ارزهای دیجیتال بیت 24 است. در صرافی بیت 24 شما می‌توانید با کارمزد بسیار پایین به خرید و فروش رمز ارزهای دیجیتال محبوب خود بپردازید. همچنین این صرافی یک کیف پول داخلی در وبسایت خود به شما اختصاص می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید بدون صرف هزینه تراکنش بالا، توکن‌های خود را نگهداری کنید.

دیدگاه خود را بگذارید